Yksi KEY:n ehdottomasti suosituimmista jäseneduista ovat lomaosakkeet, joita vuokrataan liiton jäsenille edulliseen omakustannushintaan. Lomaosakkeet ovat jaossa kahdesti vuodessa: kevään viikkoja haetaan edellisenä syksynä (syys-lokakuussa), kesän ja syksyn viikkoja keväällä (huhtikuussa). Haku on Palveluesimies-lehdessä, jossa myös tarkat hakuajat kulloinkin ilmoitetaan.

Olemme siirtymässä useissa mökeissä avainten koodilukitussäilytykseen, eli avin on fyysisesti mökin seinässä. Niissä kohteissa, joissa avainpalvelua on, emme vastaa avainpalvelun aukioloissa tapahtuvista muutoksista. Tarkista aina ennen lomaasi, että avainpalvelu on varmasti avoinna. Mikäli menet lomaosakkeeseen poikkeavaan aikaan, sovi itse avainpalvelun kanssa asiasta.

PYHÄ
Pyhätunturilla, komeissa maisemissa ja rauhallisessa ympäristössä KEY:llä on kaksi kelohonkaista lomaosaketta rivitalossa. Majat sijaitsevat vain 100 metrin päässä rinteistä ja hissistä. 2 h+sauna, 38 m² + 10 m² :n parvi. Tilaa max 8 hengelle. Mökkien käyntiosoitteet ovat Käärmepolku 11 (B5) ja 13 (A4), PYHÄTUNTURI. Mökin avain on koodilukitussa kaapissa oven vieressä.

PyhaB5kauempaa

LEVI

Kittilän Levitunturi ympäristöineen on yksi maamme monipuolisimmista ja suosituimmista matkailu- ja virkistysalueista. Ruskamatkailijan ja laskettelijan kotimainen unelmalomakohde. Levillä jäsenistön käytössä on 63,5 neliöinen kelohuoneisto, 3 h+sauna, tilaa 4 – 8 hengelle. Huoneistomme (Juoksantaika C 10) sijaitsee Rakkan alueella, osoitteessa Kalliorakka 24, SIRKKA. Mökin avain on koodilukitussa kaapissa oven vieressä.

Juoksantaika_terasille_pain

VUOKATTI

Vuokatissa on monipuoliset liikuntamahdollisuudet kaikkina vuodenaikoina: rinteitä, sisäurheilua, kylpylä, hiihto- ja lumilautaputki, mutta myös luontoa, tapahtumia ja toimintaa. Kelohonkainen 54-neliöinen huoneisto, 1 h+keittiö+sauna+parvi, jossa tilat 4+1 hengelle. Huoneiston (Susiportti B 11) osoite on Vuokatinportintie 8 B 11, VUOKATTI. Avainpalvelu on Vuokatinrinteillä, Lumilautatunnelilla (08) 619410.

Tervetuloa

RUKA

Rukalla, keskellä Kuusamon luontoa sijaitseva kelomökki on kooltaan 52 m² +8 m²:n parvi. Alueella toimintaa, näkemistä ja kokemista ympäri vuoden. Huoneistossa on 2 h+sauna, tilaa 4 – 8 hengelle. Mökin (Nousujohde F 11) osoite on Huttulammentie 6, RUKATUNTURI. Mökin avain on koodilukitussa laatikossa mökin oven vieressä.

rukaulkoa

Rukalla on myös uusin hankintamme, Ruka ski chalet-huoneisto. Huoneisto on melkein luksusta, tasokas huoneistohotelli Rukan hiihtokeskuksen sydämessä.

Avainpalvelua ei ole, avain on koodatussa säilössä huoneistohotellin ulkopuolella. Osoite on Rukatunturintie 12, RUKATUNTURI. Tilaa kuudelle, 2mh+lisävuoteet sohvasta.

rukachalet

SAARISELKÄ

Saariselällä on muutakin kuin monotansseja – muun muassa Suomen parhaaksi valittu liukumäki, pituutta yli kilometri. Jäsenten käytössä on 40-neliöinen rivitalo-osake, 2 h+sauna. Huoneisto sijaitsee kävelymatkan päässä kaupoista ja palveluista. Rivitalohuoneiston (Urupää A2) osoite on Suopunkitie 1 A 2, SAARISELKÄ. Avainpalvelu on Holiday Club Saariselän vastaanotossa ja avoinna sesonkina vuorokauden ympäri. Muuna aikana asia kannattaa tarkistaa vastaanotosta 030 6866304.

Urupaan_terassi2

HIMOS

Jämsän Himoksella voi rentoutua lasketellen (hiihtohissille 100 m/Pohjois-Himos), hiihdellen (valaistu latu 50 m päässä) tai vaikkapa marjastaen ja sienestäen hyvässä maastossa. Lomaosakkeen koko on 60 m² (1 h+2 alk+kk+s+ph+parvi). Ns. kytketyssä paritalossa on majoitustilaa on jopa 10 hengelle. Maja (Rinnehonka 10) sijaitsee Pohjois-Himoksen huipulla, osoitteessa Vieraspolku 10, Himos, JÄMSÄ. Avainpalvelu on S-market Jämsän asiakaspalvelupisteessä (kassa 2). Asiakaspalvelun puhelinnro on 010 767 4300.

himoslomaosake

TAHKO

Tahkon 45,5m² lomahuoneisto (2 h+k+s) sijaitsee lähellä alueen monipuolisia majoitus-, ravintola- ja vapaa-ajanpalveluja noin 9 km Nilsiän keskustasta ja noin 1 km ennen Tahkon rinnealueita Tintintaipaleella. Makuutilat max 6 henkilölle. Huoneiston osoite on Tahkontilhi C 10, TAHKOVUORI. Avainpalvelua hoitaa S-market Nilsiä. Avainpalvelu (010 762 8790) on avoinna kaupan aukioloaikoina.

00Huoneistoonrivitalonalakerrassa

MERI-TEIJO

Jos veri ei vedä pohjoiseen, mene Meri-Teijoon. KEY:n jäsenten käytössä täysin remontoitu 35m² rivitalo-osake merenlahden rannalla pienelle porukalle (max 2+2). Kesäaikaan lomailijoiden käytössä soutuvene. Mm. golfkenttä (MTG), jossa liiton jäsenten käyttöön pelioikeus. Vanha ruukkialue on  viehättävä ja ulkoilumahdollisuudet ovat loistavat. Huoneiston osoite on Matildanlokki A 11 (Lokkikuja), MATHILDEDAL. Avainpalvelu Teijon kiinteistöhuolto/Ravintola Terho webmaster@meriteijo.com.

mt oleskelu

RYMÄTTYLÄ

Syksyn ja kevään kalaretkiin ja kesään on tarkoitettu merenrantamökkimme Rymättylässä, kivenheiton päässä Naantalista ja Turusta. Yhtiöllä on mm. oma venesatama ja hiekoitettu uimaranta. Asukkaiden käytössä on soutuvene. Poikkeuksena muihin lomaosakkeisiin mökissä on ulko-wc. Höylähirsinen mökki on 42m² ja majoitustilaa on 6 henkilölle.

Mökki sijaitsee osoitteessa Ahvenpolku E 47, RYMÄTTYLÄ. Avain on koodilukitussa laatikossa mökin seinässä.

ROKUA

Ja jos haluat päästä eroon sivistyksen oravanpyörästä, lähde Rokualle. Kirkasvetisen Kivi-Ahveroisen rannalla sijaitseva erämökki on silloin juuri sitä mitä kaipaa. Noin 30m² mökissä on keitto- ja makuunurkkaukset, varusteina kaasuliesi ja -jääkaappi. Tilaa 6 hengelle. Ei juoksevaa vettä, ulkohuussi (kompostoiva) ja rantasauna. Mökkiä vuokrataan noin kesäkuun alusta syyskuun loppuun.

Mökille ei ole katuosoitetta, mutta sen nimi on lupaavasti Huvikumpu, ROKUA. Avainpalvelu on Vaalan ABC:llä abc.vaalanportti@sok.fi. Avainpalvelu (044 788 4874) on avoinna klo 6 – 24.

rokuanmajatulosuunnasta

PUNKAHARJU

Punkaharjun lomakeskus on suosittu perhelomakohde. Talvi on lunta tulvillaan, kalastusmahdollisuuksia ja latuja järven jäällä ja upeissa harjumaisemissa. Jäsenten käytössä on kaksi lomaosaketta: 35m² Tuunaantupa/Hopunloppu (1h+tupak+mh/alkovi+s), johon mahtuu 4 lomailijaa sekä 43m² Pankkotupa (3h+parvi+s), johon voi majoittua 6 lomailijaa.

Avainpalvelu on Harjunportin matkailukeskuksessa harjunportti@harjunportti.fi. Avainpalvelun aukioloajat kannattaa tarkistaa 015-555 0380.

punkah_80_terassi

Mökkien varustetaso

Rokuan erämökkiä lukuunottamatta KEY:n lomaosakkeet on varusteltu monipuolisesti. Mökeissä on muun muassa jääkaappi, liesi, televisio, mikroaaltouuni, astianpesukone sekä pohjoisen lomaosakkeissa myös kuivauskaappi vaatteille. Ruokailuvälineet vähintään kuudelle hengelle, ruuanvalmistusvälineet sekä vuodevaatteet, ei liinavaatteita.

Mökkien vuokrausaika

Rokuan erämökkiä vuokrataan kalenteriviikoittain (ma – su). Pyhätunturin ja Punkaharjun mökkien vuokra-aika on lauantai – lauantai siten, että viikko alkaa aina edellisen viikon lauantaina (esimerkiksi viikko 12 alkaa viikon 11 lauantaina). Muiden lomaosakkeiden vuokra-aika on perjantai – perjantai.